تور ایتالیا 95| تور ایتالیا نوروز 96

تور ایتالیا ونیز – تور ایتالیا ارزان – قیمت بلیط ایتالیا – تور ایتالیا نوروز 96 – قیمت تور ایتالیا تابستان 95 – مجری مستقیم تورهای ایتالیا : تور رم ، تور ونیز ، تور میلان ، تور فلورانس و تورهای ترکیبی ایتالیا

تور ایتالیا 95| تور ایتالیا نوروز 96

تور ایتالیا ونیز – تور ایتالیا ارزان – قیمت بلیط ایتالیا – تور ایتالیا نوروز 96 – قیمت تور ایتالیا تابستان 95 – مجری مستقیم تورهای ایتالیا : تور رم ، تور ونیز ، تور میلان ، تور فلورانس و تورهای ترکیبی ایتالیا

تور ایتالیا ونیز – تور ایتالیا ارزان – قیمت بلیط ایتالیا – تور ایتالیا نوروز 96 – قیمت تور ایتالیا تابستان 95 – مجری مستقیم تورهای ایتالیا : تور رم ، تور ونیز ، تور میلان ، تور فلورانس و تورهای ترکیبی ایتالیا

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تاریخچه ی ایتالیا


ایتالیا


ایتالیا در جنوب اروپا واقع شده و علاوه بر شبه ‌جزیره ایتالیا، شامل دو جزیره بزرگ دریای مدیترانه، بنامهای سیسیل و ساردینی می باشد. این کشور خاستگاه هنر و فرهنگ بسیاری از کشورهای اروپایی است و مهد دوره رنسانس در اروپا می باشد.

ایتالیا عضو سازمان ملل‌متحد، گروه G۸ و اتحادیه اروپا است. ایتالیا در سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد پذیرفته شد.این کشور که
تاریخ غنی دارد نه تنها بخاطر پشتوانه فرهنگی و هنری مردمش، بلکه به دلیل وجود موزه‌ها و بناهای تاریخی فراوان، گردشگران بسیاری از سراسر جهان بسوی خود جذب می‌کند.

بر اساس محاسبه‌ای که یونسکو انجام داده، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده و اولین هتل اجتماعی نیز در میلان ایتالیا احداث گردیده است.

در حال حاضر ایتالیا یکی از کشورهای توسعه‌ یافته است که هفتمین تولید ناخالص داخلی در دنیا را دارد.

همسایگان مرزی

از شمال با کشورهای فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوانی.

ایتالیا دو ایالت مستقل بنامهای واتیـــــکان و سن‌مارینـــــو را در درون خود جای داده است.
آب و هوا: آب و هوای ایتالیا در شمال به دلیل وجود کوه‌های آلپ، سرد و در جنوب خشک و گرم است. بلندترین نقطه آن کوه مونته بیانکو است.
پایتخت : پایتخت ایتالیا، رم، مرکز تمدن دنیای غرب و مذهب کاتولیک در جهان است.
مساحت : مساحت ایتالیا برابر با ۳۰۱،۳۱۸ کیلومتر مربع می باشد.
زبان ; زبان مردم کشور چکمه ای، ایتالیایی می باشد.
واحد پول: واحد پول ایتالیا، یـــورو می باشد.
کد تلفن : ۳۹+
شهرهای معروف گردشگری

رم، ونـیـــز ،میـــــــــلان، فلــورانس ، از جمله مقصدهای مهم گردشگری هستند.
رم

رم، اولین مقصد توریست‌ها در اروپا، شهر باستانی امپراطوری روم، شهر مجسمه‌ها و شهر کلیساها می باشد. شهر میکل‌آنژ و داوینچی. دیدار از شهر رم ، دیدار از بزرگ‌ترین موزه‌ی بی سقف دنیا است.

رم را در دنیا با تاریخ هزارساله‌اش، فرهنگ ایتالیاییش، مردمان خونگرمش، پیتزا و پاستا، بستنی‌ و دست‌فروش‌ها و کلیساهایش می‌شناسند. حضور دائمی توریست‌ها و بناهای تمدن کهن، به این شهر در دنیا لقب شهر ابدی داده‌اند. رم زیبا، زنده و تودرتو می باشد. و به دلیل آب و هوای خوبی که دارد، در هر فصل سال پر از گردشگر است.

مرکز تاریخی رم از میراث جهانی یونسکو است. هنگام قدم زدن و گشت و گذار در کوچه و خیابان‌های شهر رم سرتان را بالا بگیرید و نوک ساختمان‌ها و بالای کلیساها را نگاه کنید. همه جا پر است از مجسمه‌های زیبا، عجیب، و پر از قصه‌ی میکل آنژ، داوینچی، برنینی، آلگاردی و دیگر هنرمندان ایتالیایی. شاید در هیچ شهری در دنیا نتوان این حجم از مجسمه‌ها و آثار هنری که یک‌جا در رم وجود دارد را پیدا کرد. حضور آثار هنری و تاریخی در جای جای شهر حال و هوای دیگری را برای لذت بردن گردشگر ایجاد می کند.

رم پایتخت کشور پیتزا و پاستا است. روبه‌روی فواره‌ی تروی، اطراف میدان ناوونا و در کوچه‌های باریک و فضای رمانتیک محله‌ی تراسدوره ( طرف دیگر رودخانه‌ی تیبر ) رستوران‌های زیادی را پیدا خواهید کرد.

رم شهر مد است. اصلا هر اسم ایتالیایی پتانسیل این را دارد که یک مارک معروف در دنیای مد باشد! فروشگاه‌های مارک‌های ایتالیایی همچون بولگاری، ورساچی و گوچی در اطراف میدان اسپانیا، چشم‌نواز است. چرم‌های ایتالیایی از مرغوب‌ترین چرم‌های دنیا هستند و خرید کیف و کفش از رم بسیار وسوسه کننده است. با این حال رم برای خرید شهر بسیار گرانی است.

هزینه‌ی اقامت در رم خیلی ارزان نیست. برای مثال میدان ناوونا که موقعیت بسیار خوبی دارد شبی ١٠٠ تا ١۵٠ یورو برای یک اتاق دو نفره هزینه دارد و هزینه‌ی آثار دیدنی بین ٣-۴ یورو تا ١٠ یورو متغیر است. در نهایت مسافرت به رم چندان ارزان تمام نمی‌شود ولی به دیدن آن همه شگفتی تاریخی و مذهبی، لمس کردن فرهنگ ایتالیایی و گشت و گذار در پایتخت جهان، نه یک بار که چندبار می‌ارزد.
دیدنی‌های رم
کلوسئوم .
واتیکان، کلیسای کوچک سیسین ، میدان سن پیترو و موزه واتیکان.
پانتئون.
پله‌های اسپانیایی، میدان اسپانیا.
فواره تروی.
میدان ناوونا و آبشار چهار رودخانه.
فروم رومی.
قصر سنت آنجلو.
میدان ونیزی.
گالری برگز.
موزه کاپیتولینه.
پالاتینه و موزه پالاتینو.
بازیلیکای کوسما و دامیانوی مقدس.
بازارهای ترایانو.
کلیسای ماریای مقدس در اراکوئلی.
پلکان مقدس.
میدان امانوئل دوم (پایه گذار ایتالیای جدید).
کلیسای سن کلمنته.
کولوسئوم

این آمفی‌تئاتر بیضی‌ شکل، بزرگترین آمفی‌تئاتر از نوع خود در امپراتوری روم باستان در مرکز رم می باشد. تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار و دارای ۸۰ درب ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی « جایگاه بزرگ » نام دیگر آن آمفی تئاتر به زبان ایتالیائی فلاویوسی می باشد. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسین، امپراطور سالهای ۶۹ تا ۷۰ روم پایه گذاری شد، و پس از آن پسرش تیتوس در سال ۸۰ بعد از میلاد آنرا بنا کرد، که نهایتا توسط دومتین برادر تیتوس به پایان رسید. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین ساخته شد.
کلیسای کاتولیک رم

یکی از سه شاخه اصلی مسیحیت است. کلیسا، برنامه خود را بر اساس گسترش انجیل مسیح، مدیریت کلیسا و اعمال خیریه تعریف می‌کند. کلیسا همچنین برنامه‌های اجتماعی و موسسات مسیحی از جمله مدارس کاتولیک، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پناهگاه‌ها و غیره که به تبلیغ مسیحیت می‌پردازند اداره می‌کند. و همچنین به افراد نیازمند خدمات می‌رسانند.
فونتانا تروی

اگر برای بار اول است به رم می‌روید، بر طبق افسانه‌های ایتالیایی باید سکه‌ای در فواره‌ی ترِوی ( چشمه‌ی عشاق یا فونتانا دی تروی ) بیاندازید، آنگاه دوباره به شهر باز خواهید گشت. فواره شب‌های زیبای آمیخته شده با نور و موسیقی بی نظیر به نمایش می گذارد. فواره‌ی تروی و پله‌های اسپانیایی رم را از دست ندهید. پله‌ها بین میدان اسپانیا و میدان ترینیتا دای مونتی قرار دارند و منظره و فضای پر انرژی و شلوغش، محبوب توریست‌های ایتالیا و رم است.
ونیـــــز

این شهر روی آب در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته به، شهر کانال‌های آبی، شهر رؤیاها، شهر بالماسکه معروف است ونیز را در دنیا با کانال‌های آبی و آبراه‌هایش می‌شناسند. خیلی از قسمت‌های شهر ونیز واقعاً در آب غوطه‌ورند و درِب بسیاری از خانه‌ها رو به قایق‌های پارک شده در کنار دیوارهای فرورفته در آب باز می‌شوند. این شهر، خیابان، بزرگراه و ماشین ندارد. در کانال‌های اصلی شهر قایق‌های مسافربری بزرگ همانند مترو و اتوبوس‌های شهری، ایستگاه به ایستگاه مسافران را جابجا می‌کنند. ونیز را در دنیا با قایق‌های مخصوص و سنتی‌اش نیز می‌شناسند. نام این قایق‌ها گوندولاست و از مراسم عروسی گرفته تا سوگواری از آن‌ها استفاده می‌کنند. این قایق‌ها با وجود ظرفیت محدود و کرایه‌ بالایشان، برای زیر پا گذاشتن آبراه‌های ریز و درشت شهر، مورد علاقه‌ گردشگران می باشد. ونیز تنها شهر اروپایی بدون اتومبیل، شهری با کوچه پس‌کوچه‌های باریک و تودرتو می باشد. ونیز شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز هست. برای مثال جشنواره‌ فیلم ونیز در اواخر اگوست، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است. کارناوال مشهور ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کارناوال‌های جهان است. این کارناوال به کارناوال ماسک‌ها نیز مشهور می باشد. به‌غیر از ماسک‌ها، کریستال‌های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان دیدنی ‌است. این کریستال‌ها را هنوز با روش سنتی در جزیره‌های اطراف ونیز می‌سازند: آنها ظریف وخارق العاده و قیمت‌ بالائی دارند.
دیدنی‌های ونیز
میدان سن مارکو .
عمارت باسیلیکا در میدان سن مارکو .
کانال اصلی ( گرند کانال) .
پل دیدگاه، پلی که بین زندان پیومبی و دادگاه پالازا دوچاله قرار دارد و محلی بود برای آخرین دیدار زندانیان با شهر .
پل ریالتو ( پونته دی ریالتو) .
بازار محلی میوه و غذای ریالتو .
گالری آکادمیا .
موزه‌ی ونیز .
میلان

میلان شهر مد و طراحی و موسیقی، شهر تجارت و شهر فوتبال است. میلان دومین شهر بزرگ ایتالیاست. ترکیبی از ایتالیای جدید و قدیم می باشد. شهر تجّار و قلب اقتصادی ایتالیا است و با اینکه در معماریش از سقف‌های نارنجی، خانه‌های ایتالیایی خبری نیست، ولی زیر پوست این شهر ظرافت و زیبایی و جنب و جوشی نهفته که خیلی زود خودش را نشان خواهد داد. میلان شهری پر جنب و جوش است که منتهای احساسات آدم را بر می‌انگیزد. شب‌هایش بسیار زنده و بی‌خواب است. میلان بهشت خرید، هنر، ورزش، مد و طراحان و شهر انتخاب‌ها است. میلان هر چهار فصل سال دیدنی ‌است. بهار و پاییز هوای معتدل‌تر و بهتری دارد. اگر مهمان تابستان گرم و شرجیِ میلان هستید، می‌توانید سری به دریاچه‌های اطراف و کوهپایه‌های آلپ بزنید. در زمستان‌های سرد و مه‌آلود ِمیلان هم شور و حال قبل از سال نو، تزئینات فوق‌العاده‌ی کریسمس و کارناوال معروف میلان (جشن میلانی) در ماه فوریه، سرما را از یاد شما خواهد برد. میلان در هر فصلی دنیائی شگفتی برای عرضه دارد. میلان بدون شک پایتخت مد ایتالیاست. مقر اصلی کمپانی‌های غول‌پیکری مثل جورجیو آرمانی، ورساچه و پرادا می باشد. بهشت مانکن‌ها و پاپاراتسی‌ها و دانشجویان طراحی‌ است. بخصوص هنگام هفته‌ی مد، میلان شهر شلوغ‌تر از معمول می‌شود. خیابان‌ها، بیلبوردها و دیوارها از تبلیغات طراحان معروف پُر می‌شوند. منطقه‌ی چهارسوق مد، ( چهار خیابان خرید بی‌نظیر که از خیابان مونته ناپولیون شروع می‌شود ) مرکز فروشگاه‌های طراحان مطرح ایتالیایی، همیشه مملو از توریست‌ها و علاقمندان مد دنیا است. این فستیوال دو بار در سال در ماه های فوریه و سپتامبر برگزار می گردد.
دیدنی‌‌های میلان
دوئمو، کلیسای جامع و بام آن.
موزه‌ی دوئمو.
نقاشی شام آخر و کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه.
تئاتر لااسکالا.
کاخ اسفورتسسکو.
ورزشگاه سن سیرو.
گالری ویتوریو امانوئل.
چهارسوق مد و خیابان مونته ناپلیون.
خیابان ناویگیلیو.
پیناکوتکا (نگارخانه)‌ی امبروسیانا.
نگارخانه‌ی بررا.
موزه‌ی علم و تکنولوژی لئوناردو داوینچی.
کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه

از جاذبه‌های منحصر به فرد میلان، نقاشی بسیار آشنای شام آخر اثر لئوناردو داوینچی‌ است. همان نقاشی که مسیح و حواریانش را نشان می‌دهد. همان نقاشی که موضوع اصلیِ فیلم و کتاب رمز داوینچی بود. شام آخر بر دیواری در کلیسای سنتا ماریا دل گرتسیه نقاشی شده است. کلیسا بزرگ نیست ولی به‌دلیل نقاشیِ معروف آن بسیار پرطرفدار است. بلیط آن را باید از ماه‌ها قبل تهیه کنید و فقط ١۵ دقیقه فرصت دارید که نقاشی را از نزدیک ببینید.
قصر اسفورتسسکو

از دیگر دیدنی‌های تاریخی‌ میلان قصر اسفورتسسکو و موزه‌هایش است. یکی از مجسمه‌های ناتمام میکل‌آنژ، یک نقاشی سقفی از داوینچی و تعدادی از سازهای موتزارت از جمله آثاری می باشند که در هفت موزه‌ی این قصر می‌شود دید.
کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان دوئمو چهارمین کلیسای بزرگ دنیا، که در مرکز شهر میلان واقع شده از معروف‌ترین‌های این شهر است. این کلیسای زیبا و بی‌نهایت عظیم، سبکش گوتیک و سنگ دیوارهایش مرمر می باشد. این کلیسا اتاق‌های اعتراف متعددی دارد که همیشه شلوغ می باشند. شما از بام این کلیسا تمام شهر را می‌توانید ببینید. از هزاران مجسمه‌ ساخته شده برای این کلیسا، مجسمه‌ی مریم مقدس که ازمهمترین آنها می باشد در بالاترین نقطه‌ی این عمارت قراردارد.
فلورانس

فلورانس زادگاه رُنسانس ایتالیا، شهر ژولیوس سزار و دانته، شهر هنر و معماری و مجسمه سازی می باشد. فلورانس همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگران دنیا و پایتخت هنر ایتالیا است. شهر به لحاظ مساحت، کوچک به نظر می‌رسد، اما تاریخ، فرهنگ و هنری به غایت وسیع و شگفت‌انگیز و قدیمی دارد؛ همانند رم به یک موزه‌ی بی‌سقف دیدنی می ماند و جای جای شهر شما را شگفت‌زده خواهد کرد. شور و حرارت مردم و توریست‌های بی‌شمارش از سرتاسر گیتی هم روحی منحصر به ‌فرد به زیبایی‌های شهر تزریق کرده است. فلورانس بدون شک از زیباترین شهرهای دنیاست. قرار گرفتن فلورانس در دره‌‌ی کوه و در کنار رود آرنو زیبایی‌هایش را صد چندان نموده است. مرکز شهر باستانی فلورانس که میراث جهانی یونسکو به ‌شمار می‌رود، بسیار رویایی می باشد. دور تا دور این قسمت از شهر دیوار‌هایی قدیمی کشیده شده تا محافظ شاهکارهای هنر و معماری آن باشد. این بناها و مجسمه‌ها انگار هر لحظه داستان‌های هنر، جنگ و زندگی را برای گردشگران بی‌شمار این شهر تعریف می‌کنند.
دیدنی‌های فلورانس
کلیسای جامع (سنتا ماریا دل فیوره) .
کلیسای سن لورنزو و میدان سن لورنزو .
گالری اوفیتسی .
موزه‌ی آکادمیا .
پیتی پالاس (قصر پیتی) .
قصر وچیو .
پارک بوبولی .
میدان سینیوریا .
تپه‌ی میکل‌آنژ .
میدان میکل‌آنژ (میکلآنجلو) .
پل وچیو .
میدان سنتا کروچه .
کلیسای سنتا کروچه .
موزه‌ی برجلو .
فواره‌ی پیتون .
کلیسای سنتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع فلورانس یا کلیسای سنتا ماریا دل فیوره، نماد زیبای شهر است. گنبد آجری‌رنگ و بزرگ کلیسا اولین چیزی است که به چشم می‌آید، وارد کلیسا که می‌شوید ۴۶۴ پله‌ی عجیب و باریک را باید طی کنید تا به بالای گنبد برسید. منظره‌ شهر از بالای آن به قدری زیباست که به بالارفتن از آن ‌همه پله می‌ارزد.
گالری اوفیتسی

فلورانس شهر موزه‌ها، آثار هنری و گالری‌های نقاشی است. گالری اوفیتسی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های نقاشی دنیا می باشد. تعداد آثار و تنوع سبک‌های نقاشی موزه، گردشگران را متحیر می گرداند. موزه‌ی آکادمیا،خانه‌ی مجسمه‌ی معروف داوود، شاهکار میکل‌آنژ است. تندیس مرمری داوود از شاهکارهای هنری عصر رنسانس محسوب می‌شود و آن‌قدر بی‌نظیر است که گردشگران زیادی را به گالری آکادمیا می‌کشاند. دو بدل از این مجسمه در دو جای دیگر شهر نیز وجود دارند: بالای تپه‌ی میکل‌آنژ و میدان سینیوریتا.
پل وچیو

قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پل رودخانه آرنو، پل وچیو می باشد که همیشه مملو از توریست و متشکل از مغازه‌های زیور‌آلات است. از کنار پل وچیو می‌توانید به باغ دی بوبولی (باغی بزرگ و پرنشاط، پر از گالری‌های مختلف ) و قصر پیتی (قصری معروف و عظیم، پر از نقاشی، جواهر و لباس‌های سلطنتی ) رفته و بازدیدی بنمائید.
واتیــکـان

از جاذبه‌های منحصر به فرد رم، قرار داشتن شهر واتیکان، مرکز مذهبی کاتولیکهای جهان در دل شهر می باشد. واتیکان بالای تپه‌ای در مرکز رم قرار گرفته و دولت مستقلی‌ دارد که به وسیله‌ی پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان، هدایت می‌شود. وارد شدن به واتیکان شرط پوشش مناسب دارد. ورود با شلوار (و دامن) کوتاه و پیراهن آستین کوتاه هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان ممنوع می باشد! پس از ورود به واتیکان اولین چیزی که به چشم می‌آید عظمت میدان سن پیترو با ستون‌های عظیم و فضای بزرگش و صلیب وسط میدان که مطالبی از صلیب مقدس رویش حکاکی شده است. در برخی اعیاد و موقعیت‌های خاص، پاپ در بالای بالکنی رو به همین میدان حضور می‌یابد و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در یکی از همین مناسبت‌ها رهبر کاتولیک‌های جهان را نیز ببینید.
موزه واتیکان

موزه‌ی واتیکان از دیدنی‌ترین‌های رم و یکی از جذاب‌ترین موزه‌های دنیا می باشد. علاوه بر مقبره‌ی تمام پاپ‌های گذشته، کلیسای کوچک سیستین با سقفی اعجاب انگیز، پوشیده از نقاشی‌های مذهبی (از جمله نقاشی معروف آفرینش آدم، اثر میکل آنژ) نیز از آثار مهمی است که پس از وارد شدن به موزه‌ی واتیکان می‌توان دید. تعداد توریست‌ها و صف‌های عجیب و غریب موزه‌ی واتیکان یکی از مشخصه‌های معروف شهر واتیکان است.
برج پیزا

جالبترین و قدیمی‌ترین برج جهان با ۸۵ متر طول و ۱۴۵۰۰ تن وزن در دوره رنسانس در شهر پیزا در ایالت توسکنی کشور ایتالیا ساخته شده است. هدف ازساخت این برج، استقرار یک ساعت بزرگ بر بالای آن بود اما این بنا مدتی بعد از احداث انحراف یافت و اکنون به همان صورت پا برجا است.

لازم بذکر است که هر سال برمیزان انحراف این برج افزوده می‌شود. برج کج پیزا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان می‌باشد. این برج هر سال ۲.۵ سانتیمتر به سمت زمین کج می‌شود و احتمال می‌رود تا ۸۰ سال دیگر سقوط کند.
سیسیل

نام بزرگ‌ترین جزیره ایتالیا در دریای مدیترانه، با مساحت ۲۵۴۲۶ کیلومتر مربع و با محاسبه جزایر کوچک و جنبی آن، حدود ۲۵۷ کیلومتر مربع وسعت دارد. جمعیت این جزیره پنج میلیون و هفتاد و هفت هزار نفر می‌باشد. مرکز این منطقه مستقل، شهر پالرمو است.

جزیره سیسیل به وسیله آبراه مسینا از خشکی جداشده، قسمت اعظم آن را کوه و نوار باریک ساحلی تشکیل می‌دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی